Vánoce 2003 v Jablonci

23.12.2003

Tak nám nadešel ten toužebně očekávaný okamžik a zatímco v marketech vrcholí nákupní horečka, my vyrážíme poprvé v letošní sezóně na lyže. Začínáme v Bedřichově a směřujeme na Hřebínek. Krom toho, že jsme letos poprvé a tudíž patřičně ztuhlí, máme taky staré lyže, které prostě nejedou... Takže je to boj. Kus za Hřebínkem jsme vyměkli a mázli kapku špalíku; klasikou to snad bude lepší. A opravdu to jede o poznání líp. Chceme si vyjet na Holubník, takže z magistrály odbočujeme doprava krásnou plání projetou před námi jen pár lidmi na sedlo Holubníku. Ráďa si mne fotí, ale foťák vydává nějaké divné vrčení... že by v tom nebyl film? Není :-). Ze sedla dál už musím prošlapávat stopu sám a není to zas tak snadné. Sněhu sice není moc, ale protože je sníh měkký a leží shora na borůvčí a trsech trávy, tak se propadám po kolena. Kousek pod Holubníkem mi pravá noha zajela do sněhu po pás. "Sakra, snad tam dole není voda", říkám si, ale v zápětí musím konstatovat, že je. Místo boty a lyže vytahuju kouli mokrého sněhu, která celkem rychle mrzne. "To je v hajzlu, jízda skončila", nadávám nahlas, ale přesto se pokouším to sundat. Kupodivu se to za pomoci hůlek po nějaké době daří, takže můžeme pokračovat. Vracíme se do sedla a pak krásnou tichou třpytící se přírodou sjíždíme až na Kristiánov, odkud pokračujeme už opět po magistrále na Novou Louku. Tam se posilňujeme čočkovou polívkou a pivem a zpátky na autobus už nám zbývá jen kousek. Večer ještě jedu do Liberce k Nyčovi aby mi zkusil něco udělat s těma lyžema. No aspoň mi je pořádně naparafínoval.

24.12.2003

Dneska jsme se vydali, stejně jako před dvěma lety, na Ještěd. Je nádherné jasné mrazivé počasí, úžasný rozhled, sněhu zpočátku nic moc, ale pak nahoře docela nějakej je (i když metrové závěje jako předloni to nejsou). Lezeme nahoru kolem staré sáňkařské dráhy. Nahoře se nám naskýtá snad nejhezčí výhled, jaký jsem z Ještědu zažil, Krkonoše máme jak na dlani. Cestou dolů se snažíme potkat s Přemkem. Píše, že jdou nahoru "turistickou". Chápeme to jako že turistickou sjezdovkou, tak se po ní vydáváme dolů. Bohužel myslel Přéma asi něco jiného turistického... Je fotogenické počasí, tak zkouším palmofoťák. No uvidíme.

25.12.2003

Ráďa má bolavou nožičku, jdu tedy sám. Naparafínované lyže jedou mnohem líp, tak bruslím. Před Hřebínkem potkávám Urbánky. Pak zkouším neprošláplé kozí stezky pod Holubníkem, je zataženo černými mraky se zvláštní strukturou ale viditelnost dobrá. Přítmí, ticho, šedivo po celých horách....samota...až strašidelno. Pokračuju přes Knejpu a Mariánskohorské boudy do Albrechtic a pak dál do Jiřetína na vlak. Posledních tak tři sta metrů sprintuju co to dá, protože slyším houkání vlaku jak právě vjíždí do zastávky.