Meteostanice Jablonec nad Nisou

Archiv

2007 2006 2005 2004 2003
Meteozáznamy 2008

27. prosince 2008: Mrzne až praští, ale slunce je schované nad nízkou oblačností. Včera jsme se byli podívat v Kryštofáku na orloj a betlémy a potom na Valdštejně. Mysleli jsme, že tam budeme sami a místo toho bylo plné parkoviště. Hrad byl totiž otevřený a v kapli se konal koncert turnovského pěveckého sboru. Byla tam nádherně vánoční atmosféra a byli jsme rádi, že nás oba stejně napadlo jet zrovna na Valdštejn. Dneska jsem si zopakoval loňský sněžnicový výlet. Na lyžích jsem vyběhl z Hrabětic kolem přehrady na sedlo pod Černou horou, tam jsem hodil lyže na ruksak a na snežnicích přešel přes Sněžné věžičky, Holubník a Ptačí kupy na rozcestí nad Hřebínek. Pak jsem se zase kolem přehrady vrátil na Béďov.

25. prosince 2008: Ještě o půlnoci bylo nad nulou a poprchávalo, ale ráno bylo azuro a mínus dva. Pak se trochu zatáhlo a z průsvitných mraků začalo chumelit. Výlet z Kořenova se mimořádně povedl, sněhu sice nejsou buhvíjaké závěje, ale stačilo to a těch několik centimetrů čerstvého prašánku se postaralo o krásnou atmosféru. Jelo to výborně a stopy byly dobré, zlášť kolem Tetřevky, kam jsme se zajeli podívat. Domů jsme se vrátili už za tmy vlakem z Josefáče.

24. prosince 2008: Co se počasí týče tak se zatím nic nezměnilo. Větrno, deštivo, občas sníh s deštěm. Modely sice slibovaly na vánoce ochlazení a sníh, ale zatím se nic takového jaksi nedostavilo. Dneska ráno sice chumelilo a něco málo napadlo, ale odpoledne už zase pršelo. Byli jsme se projít po kopcích a i tam to vypadalo dost tristně. Sice trochu sněhu leží, ale je to mokrá břečka. Snad v těch nejvyšších polohách hor je to trochu lepší. Zítra uvidíme, chtěli bychom vyrazit do Kořenova.

18. prosince 2008: Od neděle panuje opravdu nevábné počasí. Šedivo, mlhavo, občas mrholí nebo prší a je několik stupňů nad nulou. Jednoho by z toho až depka chytla. Dnešní ráno bylo sice o trochu chladnější, těsně nad nulou, ale nevím nevím, jestli to je předzvěst nějakého obratu.

15. prosince 2008: Ochlazení dlouho nevydrželo. V sobotu ve čtyři odpoledne jsem vybíhal z Béďova ještě za jasného a mrazivého počasí, ale pak se zvedl vichr, zatáhlo se a teplota během chvíle stoupla nad nulu. A včerejší den byl sychravý, šedivý a nevábný. Obleva.

12. prosince 2008: Ještě v noci lilo jako z konve, ale ráno se déšť začal měnit na sněžení a během dne napadlo tak 10cm. Když odpoledne klesla teplota v Jablonci pod nulu, řekl jsem si dost, zabalil to v práci dřív a vyrazil na věčerní běžkovačku. A udělal jsem dobře, protože to bylo skvělé. Sněhu bylo tak 30cm a pěkně to jelo.

7. prosince 2008: Počasí je nevlídné - prší a je kousek nad nulou. Dneska se maličko ochladilo, takže aspoň na horách snad připadlo trochu sněhu. Byli jsme v Berouně u Urbánků a i přes nepřízeň počasí jsme vyrazili na malý výlet na Vraní skály, moc pěkné místo obklopené smíšenými lesy Křivoklátska.

2. prosince 2008: Ještě v sobotu jsem si pěkně zabruslil, ale v neděli přišla obleva a včera celý den pršelo při teplotě 8 stupňů. V Jablonci už téměř všechen sníh roztál, na horách snad ještě něco zbývá...

28. listopadu 2008: Nakrátko se trochu ochladilo a sníh pěkně přimrzl, tak jsem si na Béďov zabruslit vyrazil místo včerejška dneska ráno. Jelo to pěkně, nikde nikdo, jen trochu foukalo.

27. listopadu 2008: Vypadá to na oblevu. Včera bylo ráno ještě velmi chladné a přes den krásné zimní polojasno, k večeru ale přišlo nejprve sice sněžení, posléze ale déšť a teplota vylezla kousek nad nulu. A nad nulou je i dnes ráno. Takže původní plán jít dneska ráno před prací na lyže vzal za své.

24. listopadu 2008: Bežky včera nakonec vyšly, i když bez Rádi, protože se jí vrátil do krku nejaký bacil. Magistrála byla upravená rolbou, ale v silném sněžení a větru stopa rychle zapadávala. Přestože bylo na Béďově plné parkoviště, lidí ve stopách až zas tak moc nebylo. Mezi Krásnou Máří, Čihadly a Kristiánovem jsem nepotkal skoro nikoho. Díky tomu, že sněžilo vlastě od pátku odpoledne téměř celý víkend, je v horách tak 40cm a dole ve městě 20cm sněhu.

21. listopadu 2008: Tak dnes k nám vtrhla zima na plný koule. Hluboká tlaková níže na severu k nám poměrně intenzivně lifruje vlhký a studený vzduch, což se projevuje vichřicí a chumelením. Během dneška napadlo asi 10cm sněhu. Vypadá to, že bychom v neděli mohli zkusit první letošní běžky.

18. listopadu 2008: Je deset večer a venku se první sněhové vločky klidně snášejí do zmrzlého listí. Atmosféra přímo vánoční.

17. listopadu 2008: Tak nám na hory přišla zima. Ranní chumelenice pokryla ještě podzimní zlatavé louky první vrstvičkou sněhu a postarala se o krásnou atmosféru. Nedalo nám to abychom se na tu krásu nejeli podívat.

14. listopadu 2008: Víkend byl tak půl na půl. V sobotu díky frontální vlně spojené s cyklonou nad Alpami celý den pršelo ale v neděli už bylo azuro a celkem teplo. Během týdne se pak postupně ochlazovalo a dnes ráno bylo zase po delší době mrazivo, mínus dva.

6. listopadu 2008: Tak nám včera za padaly teplotní rekordy. V Jablonci bylo skoro 20 stupňů, na Moravě prý i přes dvacet. Bylo opravdu nádherně a připomínalo to spíš konec léta než prostředek podzimu. Jen krátký den a tma v půl šesté večer neúprosně připomínají, že není začátek září.. Dnešní ráno ale zdaleka tak teplé jako ta předchozí nebylo, na kole byla ráno dost zzzzima.

3. listopadu 2008: Tři dny nepřetržitého deště vystřídalo o víkendu opět inverzní počasí. U nás jsme byli nad inverzní oblačností, takže bylo slunečno a teplo a pokud člověk něco dělal, mohl být venku jen v triku. V Praze naopak bylo včera zataženo, pošmourno. Dneska ráno jsem nevěřil svým očím, když jsem na teploměru viděl 14 stupňů.

29. října 2008: Studená fronta se nad střední Evropou vlní a tak prší už třetí den. Za uplynulých 48h spadlo skoro 30mm srážek.

28. října 2008: Inverzní počasí vystřídala včera a dneska fronta. Včera ještě nepršelo a tak jsme mohli jít na výlet na Severomoravskou chatu, ale počasí bylo jak z anglického hororu. V noci pak začalo pršet a prší stále.

26. října 2008: Jsme na Amálce v Králíkách a užíváme si typicky inverzního počasí. Z Jablonce jsme v sobotu dopoledne vyjížděli za slunečného počasí, ale už nad Rychnovem padla mlha a rozpustila se až skoro v Králíkách. Dnes ráno bylo jasno a mrazivo, ale dopoledne se zatáhlo a zbytek dne byl šedivý. Změna byla velice rychlá - do chaty Návrší jsme lezli ještě za sluníčka ale než hospodský natočil pivo, nebylo venku vidět na krok. Cestou na Kraličák jsme pak ještě s mlhou chvíli závodili, nakonec jsme však definitivně zvítězili a nahoře si užili překrásného počasí s krásnými výhledy.

24. října 2008: Úterý a středa byly opět deštivé dny, včera se trochu vyčasilo a dnešní noc byla úplně jasná, což ve spojení s přílivem chladného vzduch vyústilo v první opravdu mrazivou noc tohoto podzimu. Teplota -1,7 st.

20. října 2008: Během minulého týdne přes nás přešlo několik front na kterých konečně po delší době celkem vydatně zapršelo. O víkendu se ale zase vyčasilo, i když teplo jako minulý týden už rozhodně nebylo. V neděli ráno, když jsme vyráželi na výlet do Klokoček, bylo na nule a všude šedivák.

13. října 2008: Osmý ročník výstupu na Sněžku proběhl za nádherného teplého počasí podobného tomu, které panovalo když jsme v roce 2001 šli nahoru poprvé. Tentokrát jsme nespali na Kvíčale ale ve Velké Úpě na chatě Měchurka, která patří rodičům Marušky Zahradníkové. Účast byla letos vysoká - šli s námi Zahradníci, Urbánci a maruščin táta Honza. Na Sněžce už byla v provozu nová poštovna, architektonicky zajímavá stavba připomínající nějakou vědeckou stanici. Domů jsme to v neděli vzali severním podhůřím Krkonoš přes Polsko. Přírodu tam mají také krásnou, ale vesnice a městečka jsou dost ošklivá, neuspořádaná a neupravená.

5. října 2008: Pěkná kosa ale jinak docela hezky. Tak by se dalo popsat počasí tohoto víkendu. Vypravili jsme se na Bukovec, protože jsem tam ještě nikdy nebyl, a nelitovali jsme. Nádherně barevné listí buků a červené bobulky jeřábů zamíchané ve tmavé zeleni smrků. Prostě krása. Trochu to pokazila rozježděná cesta v lese od motorek a čtyřkolek před Kořenovem... Tak jsme jim tam aspoň postavili do cesty barikády z pořádných polen. Ať si ty svoje dutý hlavy natlučou a už nikdy se v přírodě neukazujou!

1. října 2008: Po delším čase jsme se dočkali trvalejšího deště; pršet začalo včera kolem páté odpoledne a vydrželo to celou noc. Zasloužila se o to hluboká cyklóna nad Skandinávií a s ní související severozápadní proudění.

27. září 2008: Zavítala k nám anticyklóna a tak jsme se konečně dočkali slunečného počasí, ale o babím létu se moc mluvit nedá, protože teploty jsou spíš nízké. Odpoledne sice slunce rtuť teploměru vydráždí až někam k patnácti nebo sedmnácti, ale ráno je kosa, těsně nad nulou, a dneska byl dokonce už i první letošní šedivák. Vyjeli jsme s Přemetem na možná poslední letošní výlet na kole - z České Lípy přes Hradčany, bývalý vojenský prostor Ralsko, Český Dub a Rašovku do Liberce resp. Jablonce. Bylo to fajn ale když docela foukalo proti, takže jsme domů dorazili dost vyšťavení.

Co se počasí týče, tak září nám kromě první dekády mnoho hezkých podzimních dnů nepřineslo. Teplotně asi podprůměrné ale přestože druhé dvě dekády bylo téměř stále zataženo a vlhko, srážkově bylo výrazně podprůměrné. Žádný trvalejší déšť se nekonal a je dost sucho.

24. září 2008: Tlaková níže nad východní Evropou se stále motá sem a tam a přináší k nám další přeháňky a zimu. Dnešní ráno připomínalo spíš listopad - déšť, mlha, přítmí. Modely však naznačují změnu k lepšímu.

22. září 2008: Studené a vlhké počasí se nás drží jako klíště. Ty tam jsou odpolední projížďky na kole a pivka na zahrádce na Baště. Odpoledne bývá tak kolem deseti stupňů a to se člověku nikam moc nechce. O víkendu jsme byli ve Františkových lázních podívat se na dědu Mílu.

14. září 2008: Zima jako v psinci. Tak by se dalo shrnout počasí uplynulého víkendu. V sobotu bylo ale slunečno, tak aspoň odpoledne se udělalo trochu tepleji, ale dneska při zatažené obloze bylo fakt kosa. Ráno byl dokonce i trochu šedivák. Byli jsme na pěším výletě z Josefáče do Bílého potoka přes Knejpu, Jizeru, Polední kameny a Frýdlantské cimbuří. Být sluníčko jako včera, bylo by to lepší, ale i tak to bylo fajn.

12. září 2008: Severovýchodní anticyklonální situace se nám postará v příštích dnech o výrazné ochlazení, dokonce by měly přijít i nějaké přízemní mrazíky. Už dnes se ráno pěkně ochladilo a zatímco v Jablonci bylo krásné jasné ráno, Liberec je zahalen do husté mlhy.

9. září 2008: Ačkoli je září, měli jsme v sobotu tropický den, maximum 31 stupňů. V neděli přecházela slabá fronta a tak trochu sprchlo a ochladilo se ale modelu to vypadá, že nejméně do konce tohoto týdne bude pokračovat babí léto. Dnešní ráno ale bylo hodně frišné, 8 stupňů. Zábly ruce i hlava.

3. září 2008: Krásné převážně slunečné počasí pozdního léta pokračuje a dává tak možnost stále ještě podnikat večerní projížďky na kole po horách a pak posedět v hospůdce na pivu. Dnešní večer byl obzvlášť příjemný a teplý.

1. září 2008: Uplynulé dva týdny jsme strávili na dovolené (deník). První týden jsme byli v rakouských Alpách, druhý pak na jižní Moravě. Počasí nám celkem přálo, kromě jednoho propršeného dne na horách a druhého během přejezdu na Moravu bylo příznivé počasí pro šplhání po horách i ježdění na kole. Tady u nás tak pěkné počasí nebylo, ale zato v sobotu a včera se udělalo překrásné jiskřivé jasné počasí s dalekými rozhledy a příjemnou teplotou kolem třiadvaceti. Spolu s listím, které začíná chytat první zlatavé odstímy to byl první závan babího léta.

16. srpna 2008: Ještě do čtvrtka bylo teplo celkem příjemně, ale včera začaly od severozápadu přecházet výrazné fronty, které přinesly déšť, vítr a prudké ochlazení pod dvacet stupňů.

10.srpna 2008: Zatímco včera bylo po ránu deštivo a celý den poměrně chladno, dneska už bylo více sluníčka a tepleji. A tak včera jsme si zajeli do Harrachova do pivních lázní a dneska jsme na kole projeli Lužické hory a "znovuobjevili" spoustu krásných zákoutí. Ráno jsme jeli vlakem do Jedlové, odtud kolem sirného pramene k chatě pod Luží (nebo Lužem? ..nějak se v otázce rodu toho jména nemůžeme shodnout.. ), pak přes Krompach na německou stranu a na Hvozd. Ten nebyl původně v plánu, to jen tak Ráďa nadhodila a ujalo se to. Pak jsme sjeli do Lueckendorfu a labyrintem lesích cest dolů do Neue Siedlung u Žitavy. Pokračovali jsme přes Hrádek až do Bílého Kostela, kde u bufetu při doplňování tekutin Ráďa opět nadhodila, že bychom tomohli vzít přes Oldřichov a Jizerky jako minulý týden.. no a nápad se zase ujal. Dohromady jsme tedy najeli 100km a převýšení přes tisíc..

7. srpna 2008: Od neděle panuje docela příjemné polojasné počasí s odpoledními teplotami kolem 20-23 stupňů. Ale ráno je pěkná kosa, včera bylo u nás jen 9st.

3. srpna 2008: Dneska jsme vyrazili na cyklovýlet po dlouhé době s Davidem a také s Markétou (kamarádkou Rádi z basketu) a Edou. Ráno sice vypadalo z hlediska počasí všelijak, ale nakonec jsme jeli. Cyklobusem na Výpřež (poprvé v životě jsem jel cyklobusem..;-), pak do Kryštofáku, kolem Buku republiky do Chrastavy a do Oldřichova. Tam jsme ve známé pizzerii poobědvali a pak kvalitním několikakilometrovým stoupákem vyšplhali do Jizerek na Bílou kuchyni. My s Davidem jsme si ještě zajeli přes sedlo Holubníku a Arniku (kvasničák...).

2. srpna 2008: Uplynulý týden byl tropický, kdy denní teploty pravidelně překračovaly třicítku. Dnes v noci přešla fronta s pásmem bouřek, takže se trochu ochladilo, ale není zrovna příjemně. 24 stupňů a 85% vlhkosti...

28. července 2008: Tak máme za sebou konečně jeden teplý a slunečný letní víkend, kdy se odpolední teplota vyšplhala na třicítku. V sobotu jsme jeli na Kvíčalu udělat zkušební jízdu s naším novým Renaultem a včera jsme na kole projeli polské Jizerky. Zajeli jsme se mrknout na kamenolom Stanislaw trčící na hřebeni ve výšce přes 1000m n.m. a pak na Velkou Jizerskou louku, kde jsme se v chatce Gorystow občerstvili výbornými palačinkami. Cestou zpět jsem si dal koupel a vodní masáž v Jizeře a potom ještě v bedřichovské přehradě. Na Arnice už nám v sedm nechtěli udělat nic k jídlu, tak jsme hlad zahnali v Driketě.

25. července 2008: Dneska máme docela teplé ráno, přesto je však hustá mlha, což svědčí o velmi vysoké vlhkosti vzduchu. Takže pokud se přes den oteplí tak jak slibují, možná se dočkáme nějakých bouřek.

23. července 2008: Včerejší a dnešní den jsou asi zatím nejstudenější v tomto létě, nejnižší ranní teplota 6 až 7 stupňů, odpoledne tak 15. Studené počasí přináší průzračný vzduch a dalekou viditelnost, je však stále spousta přeháněk.

19. července 2008: Čtvrtek a pátek byl opět deštivý i když bylo trochu tepleji než na začátku týdne. Byli jsme na návštěvě v Berouně u Urbánků a měli jsme v úmyslu něco ugrilovat na zahradě, jenže počasí to nedovolilo.

16. července 2008: Od neděle sice nepršelo, ale že by bylo hezky to teda taky ne. Zataženo a maximálně dvacet stupňů. Ani zima, ani teplo. Na kole se člověk zapotí, ale jakmile zastaví, je kosa. Dneska ráno to ale vypadalo, že bude konečně letní den, a tak jsme vyrazili na Černou horu. Na vlak v 9 hodin se nám vstát nepovedlo, takže jsme jeli rovnou z Kvíčaly. V Jánských Lázních se zase zatáhlo a ochladilo ale kopec nás zahřál víc než dost. Kam se hrabou francouzské průsmyky, mají sice větší převýšení, ale sklon určitě ne... Nahoře naštěstí zase trochu vysvitlo a tak jsme se mohli veknu posilnit chmelovou limonádou aniž bysme při tom drkotali zubama. Dolů jsme pak jeli přes Valšovky moc pěknou cestou s obrovskými borůvkami a překrásnými rozhledy a protože nám zrovna i slunce chvíli přálo, tak jsme si to užívali. Potom jsme sjeli přes dnes již zavřené Valšovky do Úpy a přes Trutnov se zas vrátili na Kvičalu. 81km, 1300m převýšení.

13. července 2008: Tak na sever jsme nakonec neodjeli. I když počasí vypadalo všelijak, přesto jsme byli rozhodnuti jet, věci byly sbaleny a budík natažen na 5:30. Jenže kolem půlnoci mne začal zas ukrutně bolet levý horní moudrák a místo spánku jsem se zbytek noci kroutil v obýváku na gauči bolestí i přes dva brufeny a několik hltů koňaku... A tak jsme tedy neodjeli. Ale protože zub trochu nakonec povolil a nechce se nám do práce, pojedeme aspoň na Kvíčalu (až přestane pršet) a na skok do Berouna k Urbánkům. Počasí je sice nadále nestabilní a vrtkavé, ale co se dá dělat. A příští týden mne holt čeká k zubař a jeho kleště :-(.

Pršet bohužel nepřestalo a tak vyjíždíme v ukázkově hnusném počasí - mlze a dešti. Naštěstí jen do Rychnova, odkud pokračujeme vlakem.

10. července 2008: Ačkoliv máme vrcholné léto, počasí připomíná spíš apríl. Žádné teplo, jen tak do dvaceti, a prudké přeháňky střídající se s kousky modré oblohy. A ani ve výhledu není nic lepšího, takže možná dovolenou na kole odsuneme na období, až se to trochu vylepší. Abychom jeli k moři a pak se koupali leda v dešti, to se mi nechce.

6. července 2008: Horký týden vystřídaly v pátek bouřky a lijáky. Ještě i včera bylo u nás na severu podmračeno s přeháňkami, ale dneska je zase příjemně. Na výlet jsem si vyrazil do odlehlejších končin Jizerek - Velkou Jizerskou louku a Jizerku. Jelikož jsem spal do půl desáté a vyjížděl až skoro v poledne, na polskou stranu už mi nezbyl čas.

27. června 2008: Rašeliniště Na Čihadlech...

25. června 2008: Letní horka dnes vystřídalo pásmo bouřek s velmi intenzivními srážkami. U nás spadlo tak 15mm za večer.

22. června 2008: Astronomicky byl první letní den včera, ale počasí to odložilo na dnešek. Včera bylo totiž ještě zataženo zatímco dnešek přinesl krásný teplý letní den. Byli jsme na vodě, dá-li se to tak říct. Ona je totiž Ploučnice na horním toku mezi Mimoní a Českou Lípou tak trochu zvláštní, člověk si připadá jako někde v africké džungli. Buď se řeka klikatí meandry po loukách s dvoumetrovou trávou okolo, nebo je plná spadlých stromů, roští a stromů vyrůstajících z vody a vytvářejících temná zákoutí, tunely a jeskyně, kterými se vodák musí prodírat. K dokonalosti tomu chyběly jen opice houpající se na větvích. Večer jsem ještě stihnul projížďku na kole a při návratu mne zalil poměrně nečekaně se objevivší slejvák.

17. června 2008: Celý víkend a i včera bylo nestálé počasí plné přeháněk a stále poměrně chladno. Ode dneška by se to snad mělo začít zlepšovat, tak uvidíme.

13. června 2008: Ve středu se výrazně ochladilo a je zataženo. Dnes se k tomu přidal déšť a teplota přes den nepřekročí 20 stupňů.

8. června 2008: Dneska je zataženo a vypadá to, že nejspíš zmoknem. Ze sedmihorek jedeme na Valdštejn, pak se vracíme na Hrubou skálu a sjíždíme oblíbeným údolím k Věžáku. Pokračujeme po silnici na Kost a po písečných cestách dál do Branžeže a na Valečov. Protože už je poledne a začíná se nás zmocňovat hlad, pokračujeme nejkratší cestou do Svijan na oběd a kvasničák. Mraky se kolem nás pořád honí a čekáme, kdy nás to pokropí. Tak trochu mi napršelo do piva a pak nás zchladil déšť při výjezdu na Kopaninu, ale jinak jsme nějaké výraznější sprše unikli. Za celý víkend jsme najeli 160km.

7. června 2008: Počasí se vrátilo k příjemnému polojasnu jen s občasnými přeháňkami a teplotami mírně nad 20. Vyjeli jsme si na kole na celý víkend do Ráje. Dneska jsme to vzali přes Dolní Černou do Brodu, pak na Kozákov a do Lomnice. Tam jsme chvíli okukovali veteránská auta a motorky a pak pokračovali přes Tábor do Rovenska a Sedmihorek, kde jsme se ubytovali v penzáči Sedmihorky.

4. června 2008: Do včera se drželo velmi teplé a vlhké počasí s bouřkami, které však opět Jablonec míjely. Večer přišel mírný ale vytrvalý déšť a dnes ráno je zataženo, mlhavo a prší.

1. června 2008: Celý týden byl letní, odpolední teploty překračovaly 25 stupňů a srážky se nekonaly žádné. Včera byla tropická výheň s nějakými bouřkami, které však Jizerky minuly. Byl jsem na kole a úplně jsem se horkem utavil. Dneska snad bude trochu chladněji, ale bouřky nás asi neminou. Piju druhé kafe a vůbec nevím, jestli mám po tom včerejšku sílu někam vyjet.

25. května 2008: Včera nakonec odpoledne propršelo, ale dneska už bylo polojasno, i když tedy žádné vedro. Vyjeli jsme na kole ještě s Andreou a Luckou navštívit Jarču v novém domě v Oldřichově. Nakonec se z toho vyklubal výlet 75km s převýšením jako na Col d'Iseran...

24. května 2008: Deštivo a poměrně chladno bylo po celý týden. Dnes sice neprší, ale je zataženo a teplota 15 stupňů... Prý zítra by to mohlo být o chlup lepší.

19. května 2008: Sobota byla sice ve znamení bouřek, ale Jablonci se vyhnuly, takže jsme se odpoledne pěkně projeli na kole po Jizerkách. Zato včera už pršelo skoro celý den a dneska to vypadá že taky hned nepřestane.

16. května 2008: Suché slunečné počasí s téměř letními teplotami vydrželo i celý tento týden a až včera a dnes se objevily nějaké bouřky a přeháňky. A v neděli po přechodu fronty by se mělo na čas ochladit.

11. května 2008: Stejně jako jsme my v Maďarsku měli příznivé polojasné počasí s teplotami kolem dvaceti, i tady u nás panovalo a stále panuje podobné počasí beze srážek.

7. května 2008: Sedíme ve vlaku do Bratislavy, kde odpoledne přesedneme na kola abychom po podunajské cyklostezce zdolali 80km do maďarského města Gyor, kde strávíme následující dva dny koupáním v termálních lázních a projížďkami po okolí. Zápisky jsou v samostatném deníku.

3. května 2008: Počasí je střídavé, chvíli hezky a chvíli deštivo. Ale opravdu teplý den jsme ještě neměli. Hřebeny Krkonoš jsou stále zasněžené, na Mísečkách prý teprve zítra končí sezóna.

27. dubna 2008: Tak víkend se nakonec vydařil. Dalo by se říct, že to byl první opravdu jarní víkend. V sobotu na vodě bylo sice ještě trochu zima, obzvlášť poté, co jsme se v Brodě vyklopili. Potom spadlo i pár kapek deště, ale už večer se udělalo pěkně. A dneska jsme konečně osedlali kola a vyrazili do Ráje, tedy přesněji do Svijan na Kvasničák. Dalo nám to asi 70km a měl jsem toho až až.

24. dubna 2008: Počasí se díky výběžku vysokého tlaku vylepšilo, už třetí den je skoro jasno, ale ráno bývá při zemi mráz. Pozítří na Jizeře to asi bude bez suchého neoprenu krušné...

19. dubna 2008: Zatímco pondělí bylo ještě krásné a teplé, od úterý se zas ochladilo a až do dneška není nic moc, spíš zima a deštivo.

14. dubna 2008: Včera už bylo zase celkem hezky, ale chladněji než v pátek. Dneska je opět teplo a slunečno.

12. dubna 2008: Počasí se teď mění velice rychle. V pondělí cestou do Švýcarska nás provázely sněhové vánice střídané polojasnými úseky, ve čtvrtek cestou zpět celou dobu lilo až po české hranice, kde se udělalo hezky a teplo. Včera bylo nádherně, odpoledne přes dvacet, takže jsem se jel projet poprvé letos do Jizerek a pak jsme byli na pivku na Baště. V noci ale přišla bouřka a teď ráno padá déšť se sněhem.

6. dubna 2008: Na víkend se počasí pokazilo. Včera dopoledne sice ještě chvílemi slunce vysvitlo, ale odpledne už se zatáhlo, byla celkem zima a dneska od rána prší.

4. dubna 2008: Pondělí a úterý bylo nádherně a teplo, skvělé počasí na kolo, pokud bych býval nemusel do Prahy. Teď se zase trochu ochladilo a do vyšších poloh se vrátilo sněžení. Přesto jsem dneska vytáhl kolo a jel do práce poprvé v tomto roce na kole.

29. března 2008: Dneska propuklo jaro na plný kule a vytáhlo nás na Malou Skálu. Na slunci to bylo na kraťasy a triko, pokud tedy zrovna nefoukalo, protože vítr byl ještě studený. Z Kopaniny jsme mohli krásně pozorovat zasněžené Krkonoše.

29. března 2008: Tak jsem byl ještě jednou vyzkoušet běžky. Sněhu ještě bylo poměrně dost, ale byla to břečka, protože bylo několik stupňů nad nulou.

28. března 2008: Tak ne, jaro už sedí zpátky v sedle. Ještě včera bylo jasné mrazivé ráno, teplota -5 stupňů a všude sníh, dneska je sice navzdory modelům sice také jasné ráno, ale vlahé jarní se zpěvem ptáků.

26. března 2008: Zimní počasí se stále drží u moci. Včera se přes Liberec přehnalo několik sněhových bouří a dneska chumelí s malými přestávkami celý den.

23. března 2008: Ráno jsme se probudili do mlhy a sněžení, viditelnost je pod 50m. Po snídani jsme vyrazili na hřeben a po něm až na Vysoké Kolo. Sněhu je na hřebenu minimálně, všechno je sfoukané někam níž. Sjezd na Labskou je v tom navátém prašanu a mlze veliká sranda, každou chvíli ryjeme nosem sníh... Pokračujeme přes Labskou a Zlaté Návrší na Dvoračky, kde v bufetu svačíme. Moc se mi nechce dolů a tak se po sváče znovu šplháme nahoru a jdeme zpátky na Voseckou. Cestou dolů na Krakonošovu zahrádku mne zaujala prošláplá stopa po Terrexu a tak se po ní vydáváme. Je to nádhera, všude spousty prašanu, klid, ticho. Vzrůšo přináší až na závěr konec sjezdu do Harrachova, kde je už sníh těžký a nedá se v něm na lyžích téměř vůbec manévrovat. Tolik pádů, kolik jich bylo na tom kilometrovém úseku, jsem snad neabsolvoval za celou předchozí běžkařskou "kariéru".

22. března 2008: Ačkoli je nad střední Evropou tlaková níže 980 hPa, počasí ukázalo přívětivou tvář. Je polojasno, sem tam sněhová přeháňka a příjemně kolem nuly nebo spíš lehce nad. A protože na Vosecké měli volno, sbalili jsme batůžky a po obědě vyrazili. Dole v Harrachově sice stál sníh za prd, lepil, nejel a ani nedržel, ale s přibývající výškou to bylo lepší a lepší a kus pod Krakonošovou snídaní už to byl suchý prašan a jelo to prima.

21. března 2008: Venku řádí vánice a je pod nulou. Už napadlo tak 20cm a sněžení by minimálně dneska mělo ještě pokračovat. Jaro, které se už zdálo být pevně v sedle, teď svůj boj prohrává... Že bychom ještě užili nové sněžnice?

19. března 2008: Od včerejška s přestávkami sněží, fouká severák, teplota je mezi nulou a mínus 3 stupni. Krátké intenzivní vánice střídají chvíle téměř jasné oblohy. Celkem už napadlo asi deset centimetrů a vypadá to, že trend počasí chvíli vydrží a tak o velikonocích oprášíme běžky ;-).

17. března 2008: V sobotu se kupodivu udělalo pěkně, takže jsem si mohl jít zaběhat a k mámě na Proseč jsem to vzal na kole oklikou přes les. Na Krkonoších bylo vidět ještě spousta sněhu, takže jsem si myslel, že jestli bude v týdnu hezky, vezmu si asi den volna a ještě vyrazím. Jenže bohužel na mne skočil nějaký bacil, takže z toho asi nic nebude. Včera a dneska se počasí vrátilo ke standartnímu humusu.

13. března 2008: Tak tu máme aprílové počasí. Chvíli prší, chvíli sněží, chvíli je sluníčko. Počasí naprd, protože všude je ještě spousta bláta a už žádný sníh. Teď večer začalo sněžit a padají vločky snad 5cm v průměru.

11. března 2008: To počasí je teď nějaké bláznivé. V sobotu mělo být hnusně, tak jsem si naplánoval práci na bytě na Proseči. A bylo hezky. V neděli zas mělo být pěkně, tak jsme si naplánovali výlet do skal, a ono bylo ukázkově hnusně. A v pondělí zas naopak.

8. března 2008: Ochlazení nemělo dlouhého trvání a tak dneska teplota opět vyšplhala za slunečného počasí opět přes 10 stupňů.

4. března 2008: Venku je těsně nad nulou a chumelí. To už tady dlouho nebylo ;-)

2. března 2008: Měli jsme z pekla štěstí s tou Tetřevkou minulý týden, protože být tam teď, tak jsme zalezlí v chalupě a klepeme se, aby nám orkán Ema nehodil na hlavu nějaký smrček. Přehnalo se to hlavně včera, dopoledne byla i bouřka a v noci ukázal anemometr náraz 45 m/s. Tolik je asi blbost, ale tak 35 m/s to být mohlo. Od pátku napršelo už asi 30mm a vypadá to, že se tomu ještě přestat nechce. Během příštího týdne by se taky mělo ochladit a zase začít sněžit, tak třeba se dočkáme ještě nějakého záchvěvu zimy.

24. února 2008: Zbytků sněhu bylo podstatně víc než jsem čekal. Celý výstup z Desné byl po sněhu a kolem Tetřevky ho ještě bylo tak 20-30cm. Ale hlavně bylo nádherné jarní počasí, takže jsme si o báječně užili. V sobotu jsme to vzali na Kasárenskou, Knejpu, pak kolečko přes Sněžné věžičky a sedlo Holubníku zpátky na Knejpu, potom dolů na Smědavu a na Jizerku a zas zpátky na Kasárnskou. Večer jsme si pak vytopili chaloupku na saunu a dali s koupel v potoce. Dneska jsme to vzali přes Mariánskohorské boudy zase na Knejpu a pak vylezli na Jizeru. Proti včerejšku míň foukalo a tak to dneska bylo na tričko. Ale sníh už bylo fakt spíš kaše.

22. února 2008: Tak zima asi skončila aniž by vlastně začala :-(. Už druhý den ráno za svítání zpívají ptáci a teploty vystupují k deseti stupňům nad nulu. Dneska jedeme na Tetřevku a já nevím, jestli si vůbec mám brát kvůli těm zbytkům sněhu lyže...

17. února 2008: Anticyklonální počasí pokračuje i nadále, jen se na několik dní změnil směr proudění, takže se ochladilo a ranní teplota klesla pod -10 stupňů, což je asi rekord letošní podivné zimy. Včera jsme byli využít poslední zbytky sněhu v Jakuszycích. Nejdřív to vypadalo, že se otočíme a pojedeme zpátky, protože v Harrachově nebyl sníh v podstatě žádný, spojovací cesta od vlaku byla čistý led a ani na tratích to nebylo lepší. O kousek dál a hlavně výš to ale už bylo lepší a tak od namořské výšky 850m už to bylo skvělé, sněhu ještě relativně dost a krásné počasí s dalekou viditelností. Až pak zas sjezd na Orle a cesta zpět z Orle do Harrachova byla ledová a mizerná. Celkově to ale stálo za to.

11. února 2008: Nad Evropou sedí anticyklóna. Takže jsme měli a ještě mít budeme jasno a slunečno, po ránu mrazíky ale odpoledne teplo spíš jako na konci března. Sněžení v nedohlednu. V Jizerkách už opravdu moc sněhu není a i to málo co zbylo teď odvážejí náklaďáky do Vesce kvůli zoufalé snaze upořádat i přes absolutní nepřízeň počasí světový pohár. Tak jsme vyrazili za sněhem do Tater. A udělali jsme moc dobře. Až na sobotní ráno bylo azuro, a ne zase úplně teplo, takže sníh byl výborný, a hlavně bylo ho dost. Tedy na jihu ho bylo dost. Na severní straně ho bylo výrazně míň, takže na žlaby se moc jezdit nedaly. My jsme si ale zajezdili na jihu a byla to vážně paráda, sníh byl relativně tvrdý a hladký.

3. února 2008: Počasí sice stále nepřipomíná přelom ledna a února, ale aspoň se udělalo krásně, tak jsme si na lyžích užili ty zbytky sněhu, co na horách jsou. A bylo to skvělé, nádherné počasí a výborně to jelo. Přeběhli jsme celé Jizerky z Kořenova do Béďova a překvapilo mne, jaký rozdíl v množství sněhu je mezi východní a západní půlkou našich hor. Zatímco na východě to ještě celkem vypadá jako v zimě, sněhu tam tak půl metru je, v západní části je to miserable, s bídou 20cm a spousta vytátých nebo ledovatých míst.

27. ledna 2008: Podmínky v Krkonoších byly tristní. Sněhu minimálně, sjezdovky připomínaly spíš kluziště a pěkně fičelo. Na hřebeny se na běžkách nedalo. Ani přechod se v neděli nekonal, neboť řádila vánice a orkán. Naštěstí nebyl tak silný jako v lednu loňského roku, takže škody snad téměř žádné nejsou, ale na Sněžce byla špička přes 200km/h. I tady v Jablonci to teď ohýbá stromy jako proutky a k tomu leje. Fakt nádherné lednové počasí.

23. ledna 2008: Přestože se včera ochladilo pod nulu a napadlo trochu sněhu, na žádnou dlouhodobou změnu to nevypadá. Víkend slibuje opět vysoké teploty a sněžení snad jen na Sněžce.. Jedeme na comapí hory a jsem zvědav, co tam podniknu. Měl jsem představu, že si v neděli udělám přechod Krkonoš z Pece do Harrachova, ale v dešti na to asi hodím bobek.

18. ledna 2008: Je pěkně hnusně. Obleva, chvílemi prší, chvílemi je mlha a celkově je lezavo. A taky je docela větrno. Prostě vůbec ne dobré podmínky pro zimní sporty. V Jablonci sníh slezl, na kopcích něco je, ale není toho moc. Chtěli jsme jet do Tater, ale tamní podmínky jsou taky nanic, pak jsme chvíli uvažovali o Rudolfshuette, jenže to taky nebylo moc jasné s počasím, a nakonec jsme mysleli, že aspoň pojedem do Krkonoš a přespíme na nějaké boudě. Jenže tam zas pro změnu mají všude plno. Prostě to vypadá na víkend zu hause :-(

12. ledna 2008: Tak jsme zas byli po dlouhé době v Krkonoších. Nikdy jsem neměl v lásce stoupání z Harrachova na Voseckou a tak jsem byl rád, že tentokrát pojedeme z Míseček, kam jsme se svezli s Pavlem. Ale asi už jsem zapomněl, jaká je cesta na Vrbatku... je to ještě větší prďák ;-). Sice o něco kratší, ale o to výživnější, a ke všemu zcela neupravený. Což platilo i o celém vršku Krkonoš, ale zas moc nám to nevadilo, protože bylo fajn počasí, krásná viditelnost, nahoře čisto a v údolích mlha.
Co se počasí týká, tak jsme prožili spíš teplý týden, částečně slunečný a žádné sněžení. Ani ve výhledu není moc naděje na nový sníh, což je škoda, protože sněhu není moc ani na Krkonoších.

6. ledna 2008: Vyšlo to! Udělali jsme si prima výlet do Jakuszyc a na Orle. Sice nebylo zrovna žádné ažůro, nýbrž celý den chumelilo, ale přesto to bylo fajn. Občas to chce změnu, ten Béďov je prostě okoukanej. V Jablonci během dne napadlo asi 7cm sněhu.

5. ledna 2008: Od čtvrtka panuje velmi větrné počasí, což spolu s poměrně nízkými teplotami nedává moc příznivé podmínky pro nějaké aktivity venku. Na horách kolem Silvestra nějaký sníh připadl, takže podmínky se zlepšily a jen co přestane fičet, vyrazíme si zabruslit do Harrachova. Dneska to neklaplo, jednak že se vichr moc nezmírnil a taky se nám prostě nějak ráno nechtělo z postele. Škoda, jinak je totiž venku docela hezky. Tak doufejme, že zítra to vyjde.

1. ledna 2008: Silvestra jsme opět strávili na Amálce. Sněhu moc není, takže jsme se ani s lyžemi nevláčeli a podnikli jsme jen pěší výlety k Patzeltově jeskyni a k vodopádům poblíž Vilemíny a na Silvestra na Severomoravskou chatu, kde se každoročně koná sraz králických turistů a je tam veselo. Počasí na závěr roku přineslo mírné rozrušení inverze, slabou frontu a trochu nového sněhu.