Meteostanice Jablonec nad Nisou

Meteozáznamy 2007

27. prosince 2007: Celé svátky byly ve znamení inverze, která halila i Jizerky a jen nejvyšší vrcholky se prodraly z mlhy. Jen včera mlha sestoupila níž, takže nejen celé hory, ale i Jablonec zalilo zase sluníčko a hned bylo veseleji. Vyrazil jsem na běžkovo-sněžnicový výlet po hřebeni Jizerek - ze Sněžných Věžiček přes Holubník až na Ptačí Kupy. Byla to nádhera.

22. prosince 2007: Inverze trvá a vystoupila výš, takže dneska byla mlha i v Jablonci a její horní hranice sahala až na Béďov. Vlezla na mne rýma, takže místo lyží jsme si vyjeli na pěší procházku a kromě toho, že jsme řádně promrzli (neb jsem čekal nahoře teplo jako předevčírem) tak se mi podařilo vyfotit úplně ukázkové haló nad Malinovkou.

20. prosince 2007: Dlouho jsem špekuloval co s dnešním dnem. ComAp má vánoční večírek, ale mně se zas jezdit do Prahy nechtělo. Nakonec jsem se na to vybod, vzal si dovolenou a dobře jsem udělal. Bylo nádherné počasí a tak jsem přes poledne vyrazil na Béďov. Zatímco dole v Jablonci bylo ráno -10°, nahoře byly v jedenáct hodin dva stupně nad nulou. K tomu nádherná viditelnost, slunce a dobrý sníh, i když poměrně málo. Ale celkově super den!

15. prosince 2007: Včera večer jsme měli "vánoční besídku" s klukama od Rádi z práce na Nové Louce - pečené prasátko a soudek Svijanského. Pak jsme tam přespali a ráno vyrazili rovnou na běžky. Pojali jsme to tentokrát spíš "expedičně" než sportovně, takže jsme šoupali klasiku ve stopě a posléze odbočili neprojetým sněhem na sedlo Holubníku a Holubník. Udělalo se nádherné mrazivé počasí a lidí bylo málo, na Holubníku jsme byli sami. Bylo to supr, sluníčko, výhledy, namrzlé stromy, jiskřivý sníh. Sněhu je nahoře ještě celkem dost, ale v nižších paritiích je to jen tak tak. Ještě že včera pár cenťáků napadlo.

14. prosince 2007: Konečně to vypadá, že se zima zas na chvíli vrátila. Po dvou týdnech teplého a vlhkého počasí, kdy všechen sníh z poloh pod 700m roztál, zase přituhlo a trochu nasněžilo. Bohužel ne moc, protože tentokrát k nám zima přichází od severovýchodu, což znamená suchý vzduch s minimem srážek.

6. prosince 2007: Deštivé počasí trvá, zvlášť tady u nás na severu. A spolu s tajícím sněhem způsobuje vzestupy hladin řek místy až ke třetímu povodňovému stupni. Jablonecká přehrada je úplně plná. A to má přijít během dnešní noci další vydatná dávka deště.

3. prosince 2007: Obleva přišla totální. Celý víkend propršel, teplota neklesla pod čtyři nad nulou a v Jablonci téměř všechen sníh roztál. Během dnešní noci napršelo snad 20mm...

30. listopadu 2007: Chladné počasí se udrželo až do dneška, pár centimetrů i připadlo. Počínaje dneškem ale nastává asi obleva. Podmínky na horách jsou výborné, ve středu dokonce i svítilo slunce a včerní běžkovačka se velmi vydařila.

26. listopadu 2007: Včera zase přišla zima. Ochladilo se a napadlo asi 5cm sněhu. V noci se k tomu díky velkému spádu tlaku přidal ještě silný vítr.

24. listopadu 2007: Kromě pondělí máme za sebou mlhavý inverzní týden a oblevu. Většina sněhu tady dole roztála. Nevábné počasí.

19. listopadu 2007: Víkend byl v Jablonci mlhavý, na horách ale slunečný. Minimálně v neděli, kdy jsme odpoledne vyrazili na běhny. Byly to ideální podmínky, krásné počasí, dobře to jelo a ani těch lidí nebylo zas až tak moc. Dneska ráno mne ale teploměr překvapil, ukazoval dva nad nulou. Myslel jsem, že je to porucha, ale není, jen silná inverze. V Praze mrzne až praští...

14. listopadu 2007: První nápor zimy tedy udeřil opravdu s nevídanou silou. Sněží s různou intenzitou a až na krátké přestávky téměř nepřetržitě a ve městě už tak 30-40cm leží. Na kopcích už bude přes půl metru. Včerejší čelovková běžkovačka se úplně nevyvedla, protože jakž takž se dalo bruslit jen mezi Vládní a Novou Loukou, jinde to bylo zapadané a byla jen stopa, mizející ovšem večer taky rychle pod přívaly nového sněhu. Situace mi připomíná vánoce 2002, kdy také napadlo během několika dní při podobné povětrnostní situaci přes půl metru. Ale tehdy se to pak zvrtlo do opačného extrému a zas od půlky ledna až do půlky února to stálo za prd. Tak uvidíme, jak to letos dopadne.

12. listopadu 2007: V noci sněžení pokračovalo a připadlo dalších deset cm.

11. listopadu 2007: Tak máme za sebou první zimní víkend. A hned pořádně hustej. Chumelí, chumelí a chumelí. Včera to sice ještě spíš tálo, ale pak k večeru se ochladilo a tak už teď venku leží kolem 20cm sněhu a nevypadá to, že by chtělo přestat. Odpoledne jsme vyrazili na první běžkovačku na Béďov. Upravili to sice az večer, ale bylo to fajn, nahoře leželo tak 30-40 cm sněhu.

7. listopadu 2007: Od včerejšího rána buď leje nebo sněží nebo něco mezi. Od včerejší půlnoci do dneška 20h spadlo už 30mm srážek.

6. listopadu 2007: V počasí žádná velká změna. Chladno, deštivo, sychravo, prostě listopad jako vyšitej. Zima ale ještě nebyla dost velká na to, aby sněžilo. Až dneska jsme se probudili do řádné chumelenice při teplotě 0°C. Ale přes den to tálo.

27. října 2007: Minulý týden byl ve znamení typického sychravého podzimního počasí, sem tam s nějakým deštěm. My jsme jej ale strávili u Bulířů v Braccianu v Itálii, kde bylo o něco vlídnější počasí, ale taky žádné teplo.

18. října 2007: Na počátku týdne bylo sice chladno ráno, ale odpoledne bylo ještě docela teplo a příjemně. Dneska však přešla fronta a za ní k nám vtrhnul studený vzduch od severu a přinesl spoustu intenzivních přeháněk. Na horách už srážky přecházejí ve sněžení a zítra a pozítří by snad měla hranice sněžení klesnout až na 500 m n.m. My však letíme v sobotu do Říma, takže sněžení v Jablonci unikneme.

15. října 2007: Včera a dnes byla dvě první pořádně mrazivá rána, kdy teplota klesla na -2°C.

14. října 2007: Vždycky jsem si přál přespat v hotelu na Ještědu a včera se mi to splnilo. Za krásného podzimního počasí jsme si nejdřív udělali s Járou a Lenkou výlet na Pláně a my jsme pak vyšplali na Horu, abychom si tam dali véču a strávili noc. Bylo to nádhera. Viditelnost desítky kilometrů daleko, večer jsme mohli pozorovat světýlka vesnic široko daleko přímo z oken pokoje jako by to bylo z letadla. A vůbec celá atmosféra byla zvláštní a krásná. Ani snídaně a potom sestup v mrazivém ale prosluněném dopoledni do Hanychova na tramvaj neměly chybu. Odpoledne jsme pak ještě vyjeli na kole do Jizerek. Prostě parádní víkend v krásném počasí.

6. října 2007: Přestože na právě uplynylý týden dávaly modely spíš deštivo, nakonec těch srážek zase tolik nebylo. Ale babí léto už taky ne, docela dost se ochladilo.

1. října 2007: Poté, co tlaková níže emigrovala na západ, kde se vyplnila, nastalo u nás zas na pár dní babí léto. Včera jsme si udělali exkluzivní výlet na kole kolem Ještědu a byla to nádhera, jižní Podještědi obzvlášť. Cítili jsme se skoro jako ve Vaucluse před třemi týdny, jen chyběly ty vinice. Třeba se jednou globálně oteplí natolik, že se vinic dočkáme... ale vlastně raději ne.

29. září 2007: Poslední tři dny byly určitě nejdeštivější za několik posledních měsíců. Nad Itálií se totiž zrodila tlaková níže a zatímco se pomalu stěhovala přes střední Evropu k severozápadu, zásobovala nás deštěm. Podobná to situace srpnu 2002, tentokrát však u nás nesetrvala tak dlouho, takže se to obešlo bez povodní.

23. září 2007: Uprostřed týdne nám docela hodně zapršelo a ochladilo se, že byl ráno šedivák, ale od čtvrtka začalo krásné svěží avšak přesto teplé babí léto. A víkend byl úplně dokonalý. V pátek jsem jel na kole rovnou z práce přes Výpřež do Malčic u Českého Dubu, kde se letos konal podzimní sraz místo Amálky. Nádherné místo, pěkná roubená chalupa a suprové počasí. V neděli jsem ráno sedl zas na kolo a údolím Mohelky, kolem Sychrova a přes Frýdštejn dojel na Kopaninu, kde jsme se setkali s Ráďou a trošku oklikou přes Černou Studnici jeli domů. Večer jsme vyrazili do divadla...

16. září 2007: Zatímco tady u nás bylo velmi chladno a poměrně deštivo, my jsme trávili dovolenou ve Francii na kole a pěšky. Ne že by tam bylo kdovíjaké vedro, zvlášť v horách, ale bylo přece jen tepleji než tady. První týden jsme pobyli ve Val Cenis (kde jsme byli i v zimě), druhý pak v Provence. Deník.

31. srpna 2007: Dnes konečně trochu zapršelo a do pondělí by ještě mělo spadnout něco dalšího. Je stále zima a nevypadá to, že by se měl charakter proudění nějak měnit. Babí léto není ve výhledu, ale vydatný déšť taky ne...
Zítra vyrážíme no dovču do Francie, tak snad nám tam počasí bude přát.

28. srpna 2007: Je sucho. Potřebovalo by pršet jako sůl, v přehradách voda ubývá před očima. A taky je pěkná zima, dneska ráno byly 4°C a málem mi na kole umrzly prsty. Vyměnil jsem tachometr na kole, původní skončil se stavem 28468km a dostala ho Ráďa. Letos tedy na horáku zatím 2250km.

26. srpna 2007: Spíše suché slunečné počasí beze srážek a s letními odpoledními teplotami. Včera jsme podnikli spolu s Přemetem cyklovýlet "na Kokořín". Já pod tím pojmem myslím nikoliv hrad, ale "Kokořínsko", zatímco Přemet se divil, že bysme jako neměli ten hrad vůbec vidět... ;-), tak jsme se museli na něj zajet mrknout. Celá trasa byla: Božíkov - Mácháč - Doksy - Tachov - Střezivojice - Dobřeň - Šemanovický důl - Kokořín - Vysoká - Mělník - Všetaty. Ve vlaku do Turnova Přemet původně ze srandy (asi) nadhodil, že bysme mohli ještě dojet z Turnova. A tak se i stalo a bylo to super, už nebylo horko a jelo se krásně. Celkem asi 125km.

21. srpna 2007: Předchozí týden uplynul ve znamení pozdně letního počasí díky výběžku vysokého tlaku. V neděli večer přišla první fronta s vydatnými srážkami v podobě bouřek, v pondělí večer další. Odpolední teploty ale zůstávají poměrně vysoké.

13. srpna 2007: Na konci minulého týdne se déšť probojoval i do Jablonce, následován zataženým a mlhavým počasím. V sobotu jsme byli na Jizeře, která po lijácích z pátku vypadala jako kakao. Bylo docela teplo a občas i slunce se ukázalo, ale když jsme se pak večer vraceli do Jablonce, u Dalešic nás pohltila mlha...

9. srpna 2007: Uplynulé období bylo zpočátku poměrně chladné, ale postupně se oteplilo až ke třicítce a odpoledne se pravidelně vytvářejí přeháňky a bouřky. Jsou však dost nerovnoměrně rozložené, takže například v Jablonci zatím od počátku měsíce téměř nepršelo.

1. srpna 2007: Velmi chladné ráno, 6°C.

30. července 2007: Propršený víkend. V západním proudění přecházely přes Evropu fronty a deštěm nešetřily. Zvlášť ta včerejší, na níž lilo trvale od odpoledne až do půlnoci. Na kolo to tedy zrovna nebylo :-(, ale vodu přece taky potřebujeme...

25. července 2007: Mírné ochlazení přetrvalo přes víkend až do pondělí, doprovázené bouřkami a přeháňkami. Včera se ochladilo výrazněji a dnes v noci vytrvale pršelo a foukal silný vítr. Pěkně se projevilo označení "Jablonec nočník republiky", kdy při západní nebo spíš severozápadní cirkulaci je u nás deštivo, zatímco od Turnova dále svítí sluníčko..

19. července 2007: Ochladilo se. Sice jen trochu, ale tak akorat. V noci je 13 stupňů, odpoledne třicet. Včera mi bylo večer nahoře na Jizerkách v krátkém tričku i chvílemi chladno ;-) Zato na Balkáně to teď musí být jako v pekle, odpolední teploty tam stoupají přes čtyřicet, například v Mostaru na 42°C

17. července 2007: Letní žár. Tropické noci. Teplota přes den 33 až 36 stupňů.

15. července 2007: A máme tady pravé letní vedro. Zatímco ještě v pátek bylo zataženo a teplota se mrcasila kolem dvacítky, včera už byla obloha skoro celý den modrá a padla třicítka a dnes asi teploměr vyšplhá ještě o něco výš..

10. července 2007: Na víkend prodloužený o svátky jsme vyrazili do Nízkých Tatier. Během týdne přetrvávala západní chladná a deštivá cirkulace a nejinak tomu bylo i v těch Tatrách. Pouze víkend přinesl ve výběžku antcyklóny slunečné počasí, ale taky silný vítr. Včera a dnes se počasí vrátilo k předchozímu typu.

1. července 2007: Podnikli jsme výpravu na Kvíčalu na kole. V sobotu odpoledne jsme se popovezli z Rychnova do Dvora Králové (málem jsme jeli až do Jaroměře, páč si to stále pletu) a pak pokračovali na kole přes Choustníkovo Hradiště, Kohoutov a Maršov do Batňovic. Před závěrečným kopcem na Kvíčalu jsme se posilnili v hospodě u hřiště pivem. Večer jsme pak udělali ohýnek a trochu popili s Pepou. Ráno se vůbec nechtělo vstávat, takže místo původně plánované desáté jsme vyjeli až skoro v jedenáct. Jelikož jsem nevzal správnou mapu, byla první část cesty orientačně trochu náročnější, sem tam jsme nejeli úplně optimální trasou, ale hlavní plánované body, tedy přehradu Les Království, Mostek, Starou Paku a Lomnici jsme trefili. Po dvou pivech a 100km v nohach byl kopec pres Snehov docela očistec...

26. června 2007: Po včerejším přechodném oteplení, kdy teplota šplhala zase ke třicítce, se dnes doopravdy povětrnostní situace změnila a ochladilo se. Fouká jako blázen, chvílemi leje, pak zas vyleze slunce. Teplota přes den se nevyškrabala nad 17 °C

24. června 2007: Dneska se udělalo skvělé počasí na kolo, polojasno, něco málo přes dvacet stupňů a mírný větřík. Tak jsme si konečně udělali výlet do "Lomnice". Rychlík nás vyklopil ve Staré Pace, odtud jsme jeli směrem na Lomnici, jenže do té jsme nedojeli nýbrž jsme ji přes hospodu Klepanda a vrch Tábor objeli. Zlatou Stezkou Českého ráje jsme pak po červené, vesměs terénem s krásnými rozledy na Krkonoše i do vnitrozemí, pokračovali až na Kozákov. Byla termika, takže se to tam rojilo padáčkáři, které jsme chvíli pozorovali. Potom nás skoro pořád červená značka přivedla až na Malou Skálu a domů už to pak nezbývalo jinak než přes Sněhov. Na Skále se tentokrát koupel nekonala, ne že by byla zima, ale po bouřkách minulých dnů to byla kalná břečka.

23. června 2007: Během týdne se opět na chvíli vrátila velmi teplá jihozápadní cirkulace, ale přechodem další fronty předevčírem a včera pravděpodobně měsíc trvající období vlhkých veder, bouřek a krupobití končí. Dost výrazně se ochladilo a měla by se ustavit severozápadní nebo západní cirkulace.

18. června 2007: Po silných bouřkách v pátek přišlo na víkend trochu ochlazení a sem tam nějaká přeháňka. Dnes v noci a dopoledne na další frontě konečně pršelo ve větším plošném rozsahu, delší dobu a s menší intenzitou.

13. června 2007: Poslední dobou není moc co do deníků psát, počasí se totiž mění jen velmi málo. Je stále celkem dost teplo, některé dny odpoledne teplota dosahuje 30°C. Na denním pořádku jsou také bouřky, dost nerovnoměrně rozložené. Zatímco u nás pořádná bouřka byla možná za celé jaro jedna, jihozápadní Čechy a taky Morava dostává mnohem větší dávky. Nějaké deštíky většího plošného rozsahu a významu však stále chybí.

6. června 2007: Současná povětrnostní situace je ve znamení retrográdní cirkulace. Od východu se k nám dostává hodně vlhký a teplý vzduch, který způsobuje poměrně dost oblačnosti, ráno mlhy, odpoledne přeháňky a bouřky. Taková trochu prádelna.

30. května 2007: Cyklóna přecházející přes střední Evropu přinesla nejen ochlazení, ale také intenzivní srážky. Čechám a severním zvlášť se to ale do značné míry vyhnulo, nejvíc pršelo ve Švýcarsku a Německu. Ve Švýcarsku napadlo v polohách nad 1200m místy až půl metru nového sněhu.

28. května 2007: Oteplilo se až až, padla i nějaká třicítka, a bylo hodně bouřek, které s sebou přinesly i kroupy a přívalové deště. Dnes po přechodu fronty se snad ochladí.

18. května 2007: Týden byl ve znamení poměrně deštivého a chladného počasí, byly i nějaké bouřky. Kousek od nás ve Zdislavě padaly v pondělí kroupy velikosti pingpongového míčku. Dneškem by mělo začít anticyklonální počasí a hnedle se to projevilo - jasná noc v kombinaci se stále ještě studeným vzduchem se postarala o přízemní mráz s jinovatkou. Postupně by se ale mělo oteplovat.

13. května 2007: Po dlouhé době (...několika letech) jsem vyrazil na kole do Krkonoš. Vlakem do Kořenova a pak přes Mejto, Harrachov, dál po Terrexu na Krakonošovu snídani a po Kládové na Ručičky. Tam jsem se posilnil pivem a sušenkou, sjel přes Studenov do Rokytnice (po sjezdovce) a hned zas šlapal do Pasek, Příchovic a Kořenova. Po "běžkové" zimní trase jsem přes Smědavu vyjel na Knejpu, chvíli tam vychutnával podvečerní pohodu a pak po Štolpišské, přes Hřebínek, Novou Louku, Královku a Hrabětice sjel domů. 95km, 2000m převýšení.

12. května 2007: Nějak se nám to posunulo. Začal květen a začalo zároveň typické aprílové počasí. Rychle se střídají prudké přeháňky a bouřky se slunečnými a jasnými obdobími. Pořád dost fouká a včera obzvlášť. Špička v Jablonci 32m/s.

5. května 2007: Takže jižní Moravu jsme přesunuli na podzim, až bude burčák.. částečně kvůli počasí a taky že se nám trochu nechtělo. Co se počasí týká, tak konečně totiž dochází ke změně, zatím od jihu, kdy se nad Alpami vytvořila níže která přináší potřebný déšť do právě do jižní poloviny Čech. K nám se to asi zatím nedostane, až v úterý, kdy začne fungovat normální západní cirkulace se střídáním front s deštěm a bezesrážkového počasí.

30. dubna 2007: Teplota během týdne překonala letních 25°C, tak jsem si v sobotu dal první koupel v přehradě a v Jizeře na Malé Skále. Včera přešla další fronta nefronta a ochladilo se, že byl ráno šedivák. Doufám že vyjdou konečně modely, skončí ten suchopár, a od víkendu začne pršet.. čert to vem, že bychom měli jet na kolo na jižní Moravu.

24. dubna 2007: Minulý víkend byl sice slunečný ale docela chladný. Dnes přecházela fronta, opět však slabá, u nás spadlo ráno jen pár kapek, na jihozápadě pršelo snad o chlup víc. Ale stejně je to málo, potřebovalo by dva dny lejt. Samozřejmě pracovní dny.. ;-). Teploty zas pomalu stoupají odpoledne nad dvacet. Konečně jsme se taky vypravili navštívit Ondru Blachu v Bratislavě.

18. dubna 2007: Po několika vyloženě letních dnech přišlo ochlazení o cca 10°C a fronta. Na některých místech republiky pár milimetrů napršelo, ale u nás to byla maximálně nějaká desetina. Takže sucho, které už měsíc panuje, to bohužel moc nezmírnilo.

14. dubna 2007: První vyjížďka na kole do Jizerek. Počasí bylo letní, meteostanice ukázala denní maximum 28,4°C... Nejdřív jsem myslel, že napíšu "jizerky zcela beze sněhu", ale za Krásnou Máří se to změnilo, sněhu najednou hafo, hlavně na cestě, takže kousky jsem musel tlačit. Byla nádherná viditelnost, stále zasněžené Krkonoše jako na dlani.

12. dubna 2007: Po chladnějším, oblačném avšak víceméně suchém počasí minulých dnů by mělo být v následujících dnech tepleji a více slunce. Ale dnešní ráno bylo ještě řádně studené včetně šediváku. Odpoledne jsem si vyjel na Černou Studnici, zatímco loni tam touto dobou byly sněhové bariéry a i předloni tam bylo ještě hafo sněhu, letos ani ťuk.

9. dubna 2007: Na minulý víkend jsme měli naplánované jarní Tatry, ale neklaplo to, takže jsme akci posunuli na tento víkend, velikonoční. Zpočátku se zdálo, že ochlazení bude právě během Velikonoc vystřídáno jarním teplým a slunečným počasím, ale nestalo se tak. V Tatrách bylo oblačno až polojasno, chladno a větrno. Zvlášť v neděli fičelo docela dost... Přesto se lyžovačka vyvedla, sníh byl prima, většinou už firn, jen v kotli pod sedlom Poľany to ještě nebylo dost tvrdé. Sníh měl všude po horách zvláštní barvu, jakoby špinavou, asi od prachu, který v přinášelo minulý týden intenzivní východní proudění z Ukrajiny.

4. dubna 2007: Relativně teplé a hlavně slunečné období bylo včera a dnes přerušeno vpádem studeného vzduchu od severu, avšak s minimálními frontálními projevy. Srážky v Jablonci žádné, ráno sice oblačno, ale teď už opět jasno. Jen teplota je tak o 10°C nižší...

30. března 2007: Anticyklonální počasí trvá od minulého víkendu. Takže je kromě včerejška slunečno, ale fouká hodně silně od východu, takže je venku chladněji než by se zdálo zpoza okna. Na kolo to trochu vadí, jednak ráno klesá teplota pod nulu a jednak fičí.

25. března 2007: Během týdne se tak nějak pokoušela vrátit zima, na horách zvlášť na východě napadlo pár desítek centimetrů sněhu, v Jizerkách to však tak bohatá nadílka nebyla, tak do 20cm. I v Jablonci v úterý napadlo tolik, že jsem nakonec musel jít hrabat to naše letiště před barákem.. V pátek ale návrat zimy skončil a dneska už zase pálí slunce, takže se chystáme na kolo. Když nepočítám ježdění do práce, tak začínám sezónu se stavem tachometru 26218km. Na horáku jsem tedy loni najel 2300km. Takže celkem tak tři a půl...

18. března 2007: V celé Evropě panovalo minulý týden krásné slunečné anticyklonální počasí. Teploty šplhaly ke dvacítce a venku se prý dalo chodit v tričku. Dnešek přinesl významnou změnu, proudění se postupně stočí k severu a na čas se ještě "vrátí" zima.

My jsme ten uplynulý týden strávili ve francouzských Alpách ve středisku Val Cenis, které leží v údolí Maurienne. Abychom ušetřili někjakou kačku, Ráďa využila svojí výbornou francoužštinu a jela jako delegátka CK Talpa zadarmo a ještě dostane nějakou výplatu, já jsem jako pomocník dostal velkou slevu. Počasí bylo ideální, sněhu ve výškách nad 2000m n.m. taky celkem dost (kromě čistě jižních svahů). Bohužel skialpových výletů jsme moc neudělali, jen dva půldenní, protože zpočátku zcela chyběly informace kam by se tak dalo vyrazit a stopy našláplé nikde nebyly. Až ve druhé polovině týdne jsem něco objevil přímo nad střediskem, ale pro nedostatek času jsme nevylezli až na vrchol. Moc pěkný výšlap jsme si pak udělali v pátek v Bonnevalu (malé středisko pod Col d' Iseran) - od horní stanice vleku údolím Vallonet přes ledovec Vallonet na Ouille du Midi. Ale bohužel z obavy že nestihneme bus zpátky jsme ani tady nedošli až na vrchol.

7. března 2007: Venku začalo na plný kule jaro. Slunečno, 15°C, dá se chodit v tričku (teda než člověk vleze do stínu..) Nejradši bych tady v práci se vším praštil a vyrazil na kolo do Ráje...

4. března 2007: Zatmění měsíce včera večer sice počasí pokazilo, zato dneska to napravilo a udělalo se krásně. Na horách zima sice nesměle, ale zatím přece jen ještě panuje a tak lyžovačka byla výborná. Na Béďově už je sice sněhu jen opravdu malinko, jen tak tak že se dají upravit trasy, ale kousek výš je tak 25-50cm.

3. března 2007: Zdálo se, že ani březen nebude vybočovat z trendu této "zimy nezimy". Uplynulý týden byl srážkově docela bohatý, zpočátku aspoň ve vyšších polohách ještě sněžilo, ale ve druhé půli týdne už i tam pršelo. Dneska jsme se ovšem probudili do bílého rána, chumelí a je těsně nad nulou, což je poměrně nečekané, protože během týdne předpokládaly modely spíš opak - teplý jihozápad. Tak uvidíme, třeba přece jen ještě za ty kamna vlezem.

25. února 2007: Počasí víceméně beze změny, spíš jarní než zimní. Tomu odpovídá i sněhová situace na Jizerkách, kde je asi 30-40cm starého hrubozrnného firnu. Tetřevka,kde jsme trávili víkend, se nám tentokrát ukázala celá, žádné závěje, jen skromná vrstvička sněhu. Bylo to fajn i přes mlhu, která nás celé dva dny provázela, sluníčko se na chvíli ukázalo až dneska kolem poledne.

18. února 2007: Týden uplynul ve znamení deštivého počasí s teplotami nad nulou, jen v nejvyšších polohách nejspíš sněžilo. Až ve čtvrtek se trochu ochladilo a večer napadlo asi 10cm sněhu i v Jablonci. Na horách připadlo víc a tak se sněhová situace trochu vylepšila. Víkend pak přinesl zas po delší době slunečné anticyklonální počasí, i když hodně větrné. Tak jsme vyrazili na běžky do Krkonoš a jako obvykle jsem se cestou na Voseckou při snaze bruslit do toho šílenýho kopce utavil.

12. února 2007: Na víkend jsme jeli do Nízkých Tater. Do poslední chvíle ale nebylo jasné, jestli pojdeme nebo ne, protože povětrnostní situace se neustále měnila. Nakonec ale zvítězila chuť někam zase vyrazit, přestože předpovědi neslibovaly nic výrazně dobrého. V sobotu ráno jsme vystoupili z vlaku v Mikuláši do skoro jasného počasí, ale vrcholky trčely v mracích. Pěkné počasí vydrželo první polovinu výstupu, ale už na Lukovej nás pohlitla mlha, která nás kromě chvilky v neděli ráno nepustila až vyvrhla zase až při sestupu na stejném místě. Viditelnost na hřebeni byla pod 50m a chvílemi nebylo vidět ani od tyče k tyči. Na Kamence jsme váhali, jestli to má vůbec cenu chodit na Štefaničku, ale vyrazili jsme a bylo to fajn. Polární výprava. Atmosféra večer v jídelně na chatě se taky dá zažít málokde jinde.

8. února 2007: Včera večer a v noci napadlo asi 10cm sněhu. Teplota v Jablonci je ale několik desetin nad nulou, takže je to vlhké.

5. února 2007: Oteplilo se lehce nad nulu a bylo deštivo. V nižších polohách včetně Jablonce sníh slezl, ale kopcích se obleva tolik neprojevila a tak tam sníh zůstal, i když nadbytek ho teda není. Ale na běžky to v sobotu stačilo. Zvlášť kolem Krásné Máří a Čihadel to bylo fajn.

29. ledna 2007: Celá druhá polovina minulého týdne byla ve znamení sněžení a teplot pod nulou. Na horách už pár desítek centimetrů leží, takže konečně se dá lyžovat. O víkendu se konaly firemní hory, tentokrát už ne v Kořenově, ale ve Svobodě na Úpou. Pokud není hezky a nevyrazí člověk na hřebeny, je to tam na běžky naprd. A tak jsme raději s Přemetem jeli na Kvíčalu, kde jsem sice půlku cesty musel prošlapávat stopu, ale i tak tam bylo nádherně....
Dnes v noci se přes nás přehnala další vichřice, naštěstí ne až zas tak silná jako předminulý týden.

24. ledna 2007: Cirkulace nad Evropou se změnila. Nejprve došlo ke změně proudění na severzápadní, což přineslo první částečné ochlazení, a následně se vytvořila nad severní Itálií níže, která se přesouvá přes střední Evropu k SV. Ta přinesla další ochlazení, takže denní teploty zůstávají pod nulou a vydatně sněží, což je pro tuto situaci typické. Bohužel do Jizerek a Krkonoš toho sněžení nedošlo tolik jako třeba na Vysočinu nebo do Jeseníků, takže na lyže to asi stále není.

18. ledna 2007: Další orkán se žene přes střední Evropu. Měli jsme jet na víkend na Rudolfshutte, ale raději jsme to vzdali. Jednak kvůli cestě 700km v noci ve vichřici přes 100km/h a jednak i kvůli počasí na místě.
21:15 hod. Venku se spustila sněhová bouře, vichřice dobrovázená krupobitím a blesky. Venku se téměř nedá pohybovat. Tlak spadl během dne 1020hPa na 990hPa. Teplota prudce klesá, ještě ve 20h byl 12°C, tedˇ je již jen 1,3°C a kroupy se změnily ve sníh. Na radaru jsou vidět pásy bouřek na jednotlivých frontách.

13. ledna 2007: Je to stále stejné. Jen se ještě zvětšil tlakový spád mezi nízkým tlakem na severu a vysokým na jihu, takže došlo i na vichřice. Včera prý naměřili na Labské boudě rekordní náraz 47m/s. Dneska jsme byli na Bedřichově - po sněhu není ani památky.

8. ledna 2007: Přetrvává západní cirkulace, takže je teplo a hodně prší. Nic víc se současnému stavu počasí nedá říct. Naděje na nějaký sníh aspoň na horách je v nejbližších dnech stále mizivá.

1. ledna 2007: Jestliže to mezi svátky vypadalo, že zima přece jen nesměle vystrkuje růžky, tak konec roku ji zas zahnal do doupěte a proběhl ve znamení teplého a větrného počasí, které by se spíš hodilo na velikonoce.

28. prosince 2006: Vánoce proběhly ve znamení inverzního počasí. Měli jsme to štěstí, že od Štědrého dne až do včera byla horní hranice inverzní oblačnosti poměrně nízko, takže nejen Jablonec ležel nad ní ve slunečném, jiskřivém a mrazivém počasí. Dneska byla ale mlha i na Jizerkách, kam jsme si udělali pěší výlet. Z Hejnic přes Ořešník, sedlo Holubníku a Novou Louku na Bedřichov. Kupodivu nahoře ležel sníh, v nejvyšších partiích dokonce snad 20cm a šlo by to i na lyže. Ale jen místy, jinde by to zas bylo tření bídy s nouzí po ledu. Odpoledne nastala velká změna v počasí - začalo sněžit a do večera napadlo asi 5cm při -3°C.

23. prosince 2006: Žádná změna. Téměř stále anticyklóna a inverze. Něco málo sněhu sice na horách napadlo, ale nestojí to za řeč. Dneska je zas tlak pro změnu extrémně vysoký - 1040hPa.