Co jsme podnikali - 2004

..aneb rád cestuju, ale nerad odjíždím :-)

kolo  Z Bílého potoka přes Jizeru do Josefodolu, 31.10.2004
běžky  Vosecká 10.1.2004
běžky  Silvestr 2003 - Kvíčala

25. prosince 2004

Vánoce na blátě. Včera pršelo a teplota se vyšplhala na +5 stupňů, zato dneska bylo krásně a rtuť teploměru se vyšplhala ještě výš. Být v Praze, jel bych tutově na kolo, ale přesouvali jsme se do Jablonce. Představa, že zítra půjdeme na lyže, se ale zdá být utopie, nějaký sníh sice nahoře asi zbyl, ale jestli bude pršet, tak by to nestálo za nic. To radši půjdem na Ještěd nebo aspoň běhat.

19. prosince 2004

Během noci na sobotu a soboty vskutku nějaký sníh napadl, v Jizerkách bratru nějakých dobrých aspoň nejmíň... no 30cm určitě :-). Silnice vypadaly jak sjezdovky, tak jsme to střihli v sobotu přes Frýdštejn užít si trochu zimního rodea. A dneska jsme si dali na lyžích skoro celé Jizerky napříč, ráno vlakem do Kořenova a pak chvílema v docela pěkném počasí a chvílema ve vánici jsme se vrátili do Bedřichova.

17. prosince 2004

Inverzní počasí, které trvalo přes tři týdny, je konečně pryč a tak snad napadne zase nějaký ten sníh, abycho mohli v Králíkách vyrazit na běhny nebo sněžnice. Na ty by ale muselo napadnout aspoň půl metru...

7. prosince 2004

Už skoro dva týdny u nás panuje oblast vysokého tlaku vzduchu, i když naštěstí to úplně typické inverzni počasí to není. Sem tam se dokonce i tady v Praze ukáže sluníčko. Asi je to tím, že tlaková výše nemá kruhový tvar, ale je to spíš většinou pás táhoucí se od atlantiku přes Evropu, takže k nám neteče teplý vzduch od jihu, ale chadnější od západu. Sníh ale na horách nepřibývá, spíš naopak a ani vyhlídky nejsou moc příznivé. Ale možná je to tak dobře, dokud nebude hotový ten byt, stejně by nebyl čas jít se někam toulat třeba na sněžnicích. A vlastně ty druhé ještě vůbec nemám hotové.

4. prosince 2004

Dneska jsme zahájili letošní zimní sezónu. V Jizerkách sice skoro všechen sníh zase slezl, ale v Krkonoších je ho na hřebenech nejmíň třičtvrtě metru, tak jsme se vydali autobusem do Harrachova a udělali jsme si kolečko podél Mumlavy,pak na Voseckou a horem přes Dvoračky a Ručičky zase zpátky. Sníh byl zvlášť nahoře dobrý, počasí celkem taky - polojasno, později trochu mlha a lehce pod nulou.

22. listopadu 2004

Po poměrně suchém říjnu se listopad docela překonává v množství srážek. Prší obden a protože teploty klesají i pod nulu, tak na horách už se začíná zakládat na pěknou pěřinu. Zvlášť po této sobotě a neděli, kdy vločky dokonce sestoupily i do nížin Prahy. Hřebeny Krkonoš mají až 70cm, Jizerky dnes ráno kolem 40cm a i v Praze bylo ráno asi 3cm (a pěkný dopravní chaos, takže jsem šel do práce pěšky). Škoda že nám nevyšel plán jet na Kvíčalu, asi bychom si užili :-). Jsem zvědav, jestli ten sníh na horách vydrží do víkendu, abychom mohli vyáhnout běhny, ale zatím to bohužel moc nevypadá. Víkendové počasí nepřineslo jen sníh a zimní počasí, ale také vichřici, která sice naše hory snad ušetřila, ale prý zdecimovala zcela hory slovenské, především Tatry.

7. listopadu 2004

Večer IAN alerty hlásily akutní nebezpečí polární záře i v našich oblastech. Podle magnetometrů záře dokonce asi skutečně byla, jenže nad naším územím byla bohužel deka. Pravděpodobně všude.

7. listopadu 2004, Jablonec:
Nevím sice přesně, kdy je Martina, ale je to někdy na začátku listopadu. Dalo by se tedy říct, že Martin přijel na bílém koni. Zatímco minulý týden stoupaly teploty většinou hodně přes deset, o víkendu se jim zalíbilo okolo nuly a přidaly se sněhové vločky. V sobotu sice sníh ještě moc nedržel, zato v neděli byly kopce v Jizerkách zasypané deseticentimetrovou vrstvou sněhu.

24. října 2004:
Protože změna je život, jak se říká, tak mrazivé počasí bylo vystřídáno počasím babího léta. Od pátku do neděle bylo v zemích českých kolem dvaceti a sluníčko. Ovšem moraváci si moc neužili, neboť měli ráno hmľisto, odpoledne takisto - prostě inverzní počasí se vším všudy.

20. října 2004:
Po minulé středě, kdy teploměr za oknem pražského bytu klesl ráno na minus jeden stupeň bylo dnešní ráno druhou pořádně mrazivou předvěstí pomalu se blížící zimy.

17. března 2004:
Tak nám přišlo jaro. Dneska jsem jel do práce jen tak v tričku na kole. A když jsem se večer za soumraku vracel domů, bylo to úplně cítit ve vzduchu, ta jarní vůně vlhké hlíny a prvních ohýnků, cinkání půllitrů v zahrádkách... Prostě je to tady!

Prosinec 2003:
Rok se nám chýlí ke konci a tak jsem deníky z cest, které jsme v něm podnikli, přesunul do archivu. Rok následující bude možná na výlety maličko chudší, protože nás čeká počátek zabydlování se v našem novém hnízdě v horách, přesto ale doufám, že zbydou chvíle na to, abychom podnikli něco zajímavého.
Plánované zimní akce se doufám podaří uskutečnit všechny, tedy pokud počasí usoudí, že k zimě patří sníh, a nasype nějaké ty bílé sračky..aspoň na hory.V červnu bych byl rád, kdyby vyšlo cykloputovaní po Chorvatsku, což závisí mimo jiné na tom, jestli chorvatské železné dráhy zprovozní po reknstrukci trať z Karlovacu do Splitu. Pak bychom také mohli zopakovat v květnu jarní kiwivýlet do slovenských hor, tentokráte pro změnu do Roháčů. No a na podzim že bychom zajeli do těch Vysokých Tater? To by šlo, jen Ráďa už možná pojede jako "nehrající kapitánka..." (tedy pokud příroda bude chtít ;-)....
Ve zbývajícím čase se doufám sem tam najde i chvíle na nějaký ten malý cyklovýlet.