4. ročník výstupu na Sněžku, 9.-10.10.2004

Na vrcholu
Letošní ročník výstupu na Sněžku se koná ve složení Jára a Lenka Urbanovi, Kiwi, my dva s Ráďou a Bax. Jedeme zase jako loni autem, protože bychom se v sobotu z Kvíčaly do Pece špatně dostávali. Minule jsme objevili docela dobrou cestu přes Městec Králové, Bydžov a Hořice, ale i tak to trvá ke třem hodinám. Počasí v pátek odpoledne nestojí za nic, ale naštěstí už cestou přestává pršet. V sobotu necháváme stát auto ve Velké Úpě a jdeme do Pece nakonec pěšky, protože autobus jede až za půl hodiny. Udělalo se docela pěkné počasí, je sice zima, ale ukazuje se sluníčko. Nahoru lezeme jako vždy Obřím dolem a na Obří boudě si dáváme pivo. Sedíme venku, chvílemi nás halí mlha a chvílemi svítí sluníčko. Po chvíli se zapojujeme do hada mířícího na vrchol a stoupáme. Nahoře si dáváme v poštovně grog, Ráďa nám rozdává medaile a pak pozorujeme jak dělníci rozebírají starou Českou boudu. Když se do nás dává zima, zahajujeme sestup na Růžohorky. Máme hlad,ale se psem nás nechtějí pustit dovnitř a ven nám jídlo dát odmítají. Jára to vysvětluje: "...bodejť by chtěli dovnitř českýho psa, když je to vevnitř plný německejch prasat...". Tak nám nezbývá než ukájet hlad o kus dál borůvkami a na pořádné jídlo si počkat až do Úpy. Večer celkem brzy vytuhujeme. V neděli se jdeme v krásném počasí projít nad Markoušovice, abychom se podívali na Sněžku z dálky. K pozdnímu obědu máme masíčko na grilu a v pět vyrážíme domů.